donderdag 2 augustus 2012

Small acts of kindness

Mijn buurvrouw heeft een paar hele lieve kinderen. Kinderen die totaal niet voor overlast zorgen en... die gek zijn op Marokkaanse soep!  Mijn moeder en mijn buurvrouw delen gedurende deze maand (Ramadan) allerlei lekkernijen met elkaar. Dit gaat over en weer en zal waarschijnlijk erin blijven na deze maand. Wanneer de buurvrouw een bord heerlijke baklava brengt, brengt mijn moeder een kan Marokkaanse soep, waarna wij de kan terugkrijgen...gevuld met Turkse soep. Achteraf hoorde ik dat haar kinderen de Marokkaanse soep heerlijk vinden. Nu gaat er standaard een kan Marokkaanse soep naar de buurvrouw, wanneer mijn moeder het heeft bereid. Ik sla al een aantal dagen het tafereel gade en een bepaald besef schoot mij te binnen. Wij onderschatten vaak de kleine liefdadigheden, terwijl dit misschien wel de meest belangrijke dingen zijn die ons vormen. Het gaat om het idee erachter. De gedachte.

Elke gedachte telt.
Als je een huis bouwt, telt elke steen.
Als je een karakter bouwt, telt elke gedachte (Bron onbekend).

Dus reik een hand naar de ander uit, met de gedachten dat morgen nog wel even kan wachten. Leef in het hier en nu en doe anderen geen kwaad. Voorzie anderen van jouw liefde en vraag er niets voor terug. Liefdadigheid, is waar het onder andere om gaat. 

Liefs,

HoudaNoussi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten